Νο1Εκπαιδευτικό
Κέντρο!
Συντονίζουμε και υλοποιούμε τα περισσότερα Ευρωπαϊκά προγράμματα με άμεση χρηματοδότηση από τις Βρυξέλλες.
Με την πολυετή μας εμπειρία στα ευρωπαϊκά προγράμματα και το διεθνές δίκτυο συνεργατών μας, φέρνουμε συνεχώς νέες ιδέες και καινοτόμες προσεγγίσεις που ενισχύουν την επαγγελματική εκπαίδευση. Γνώρισε τα έργα που έχουμε υλοποιήσει σε Ελλάδα και εξωτερικό και ανακάλυψε πώς μπορείς κι εσύ να επωφεληθείς από αυτές τις μοναδικές ευκαιρίες!
CLOSER
Connecting LOcal proximity networks Sustaining participatory govERnance
Το CLOSER προωθεί τη συμμετοχική διακυβέρνηση σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο στη Μεσόγειο, μέσω της δημιουργίας «δικτύων εγγύτητας» σε Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Παλαιστίνη, Ιορδανία και Λίβανο.
Στόχος είναι η ενεργός συμμετοχή τοπικών κοινωνικών φορέων μαζί με τις δημόσιες αρχές, που συχνά καλύπτουν κενά στην παροχή κοινωνικών υπηρεσιών. Τα δίκτυα εκπαιδεύονται για να γίνουν διαμεσολαβητές συμμετοχικών διαδικασιών και να συν-σχεδιάζουν κοινωνικές υπηρεσίες με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.
Τελικός στόχος είναι η δημιουργία βιώσιμων λύσεων κοινωνικών υπηρεσιών μέσω συλλογικής δράσης και συμμετοχικών μοντέλων διακυβέρνησης.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.
CLOSER promotes participatory governance at local and regional level in the Mediterranean through the creation of "proximity networks" in Italy, Spain, Greece, Palestine, Jordan, and Lebanon.
The aim is to actively involve local social actors alongside public authorities, which often fill gaps in the provision of social services. The networks will be trained to become facilitators of participatory processes and to co-design social services based on the real needs of citizens.
The long-term goal is to create sustainable social service solutions through collective action and participatory governance models.
For more information click here.
CRAFTVET
Το έργο CRAFT-VET αναζωογονεί την επαγγελματική κατάρτιση και τον τομέα της παραδοσιακής χειροτεχνίας στην Αλβανία, γεφυρώνοντας την παράδοση με την ψηφιακή καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την πρόσβαση στις αγορές. Στόχος του έργου είναι ο εκσυγχρονισμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των τεχνιτών, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς, διατηρώντας παράλληλα την πλούσια χειροτεχνική κληρονομιά της χώρας. Μέσα από νέες μεθόδους εκπαίδευσης, ψηφιακά εργαλεία και επιχειρηματικές στρατηγικές, το έργο βοηθά τεχνίτες και εκπαιδευόμενους να αξιοποιήσουν τη σύγχρονη τεχνολογία, να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές παραγωγής και να αποκτήσουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές.
The CRAFT-VET project revitalizes Albania’s vocational education and craft sector, bridging tradition with digital innovation, sustainability, and market access. The CRAFT-VET project aims to modernize vocational education and training for artisans, ensuring they can adapt to market demands while preserving Albania’s craft traditions. The project introduces new training methods, digital tools, and business strategies to help artisans and students learn how to use modern technology, adopt sustainable production techniques, and access global markets.
BIOTECTURE
Το BIOTECTURE στοχεύει στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου προγράμματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με σκοπό την κατάρτιση επαγγελματιών στον βιοκλιματικό αρχιτεκτονικό σχεδιασμό στο Μαρόκο. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνδυάζει παραδοσιακές μαροκινές τεχνικές δόμησης με σύγχρονες βιώσιμες πρακτικές, μέσα από μαθήματα που προσφέρουν θεωρητικό υπόβαθρο, πρακτική εξάσκηση και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων. Το έργο ενισχύει τις πράσινες και ψηφιακές δεξιότητες εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων, γεφυρώνει την εκπαίδευση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και προωθεί την οικολογική δόμηση και την πράσινη μετάβαση του Μαρόκου.
BIOTECTURE aims to develop an innovative curriculum for Vocational Education and Training (VET) to train professionals in bioclimatic architectural design in Morocco. The program integrates traditional Moroccan building techniques with modern sustainable practices, offering modular courses that combine theory, practical training, and digital tools. By equipping VET trainers and learners with green and digital skills, the project strengthens the link between education and labor market demands, fostering Morocco’s green transition and supporting eco-friendly construction.
Design Smart
Το Design Smart στοχεύει στην ενίσχυση της ικανότητας των παρόχων ΕΕΚ να εξοπλίσουν τις ΜΜΕ —ιδίως τη γυναικεία επιχειρηματικότητα— με βασικές ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες. Μέσω ενός προγράμματος σπουδών ΕΕΚ, οι ΜΜΕ θα βελτιώσουν την ικανότητά τους να ενσωματώνουν μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και κυκλικής οικονομίας, προωθώντας τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα και την πολιτική επιρροή.
Design Smart aims to strengthen VET provider's capacity to equip SMEs—especially women entrepreneurs—with essential digital and green skills. Through a VET Curriculum, and other tools, SMEs will improve their capacity to integrate AI and circular economy models, fostering long-term competitiveness and policy influence.
SEEDS - Sowing agroEcological education in the VET sector
Το έργο SEEDS στοχεύει την ένταξη της αγρο-οικολογίας στα αγροτικά συστήματα με γνώμονα τη προστασία της βιοποικιλότητας, των φυσικών οικοσυστημάτων και της βιώσιμης καλλιέργειας ώστε να καταστεί εφικτή η ενδυνάμωση των τοπικών παραγωγών και η προώθηση νέων μεθόδων στην αγροτική παραγωγή.
The SEEDS project aims to integrate agroecology into farming systems, with a focus on protecting biodiversity, natural ecosystems, and sustainable cultivation, in order to empower local producers and promote new methods in agricultural production.
LIVECoVET - Livestock Innovation Environmental Future: Centre of Vocational Education
Το έργο LIVECoVET στοχεύει στην ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών και ενός ψηφιακού εργαλείου προσαρμοσμένου στις ανάγκες των παρόχων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΣΑΕΚ), των αγροτών και των επαγγελματιών της αγροτικής βιομηχανίας στον τομέα της κτηνοτροφίας.
The LIVECoVET project aims to develop curricula and a comprehensive digital tool tailored to the needs of vocational education and training (VET) providers, farmers, and agrobusiness professionals in the livestock farming sector.
CEBCAT-Building Capacities for a Transition to a Circular Economy
Το έργο CEBCAT επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ικανοτήτων για τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία. Στοχεύει στην ανάπτυξη και εφαρμογή ενός μεταπτυχιακού προγράμματος για την ανάπτυξη ικανοτήτων σχετικά με τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία σε περιοχές-στόχους.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.
CEBCAT project focuses on building capacity for transitioning to a circular economy through education and training. It aims to develop and implement a postgraduate program and capacity-building courses on sustainability and circular economy for students and professionals in partner institutions. The project emphasizes knowledge transfer, innovative teaching methods, and resource development to address training gaps and promote sustainable practices in targeted regions.
Re-Energize
Το έργο Re-Energize αποσκοπεί στη μείωση του κενού δεξιοτήτων στους τομείς της θέρμανσης και της ψύξης με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με ιδιαίτερη έμφαση στις τεχνολογίες αντλιών θερμότητας. Το έργο περιλαμβάνει την ενίσχυση των ικανοτήτων και την ευαισθητοποίηση για την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης, τη συμμετοχή του κοινού και την εγκατάσταση βιώσιμων τεχνολογιών σε διάφορες ευρωπαϊκές περιοχές.
Για πρισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ
The Re-Energize project aims to bridge the skills gap in the renewable heating and cooling sectors, specifically focusing on heat pump technologies. The project involves building capacity and raising awareness to promote energy efficiency, public engagement, and the installation of sustainable technologies across various European regions.
MY FARM - Multifunctionality Farming
Το έργο My Farm αποσκοπεί στην προώθηση της πολυλειτουργικότητας στη γεωργία και ευθυγραμμίζεται με βασικές ευρωπαϊκές στρατηγικές, όπως η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και η Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ). Αναγνωρίζει ότι η γεωργία μπορεί να εξυπηρετεί πολλαπλές κοινωνικές και περιβαλλοντικές λειτουργίες πέραν της παραγωγής τροφίμων, συμπεριλαμβανομένης της αγροτικής ανάπτυξης, της διαχείρισης του τοπίου και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός επαγγελματικού προσώπου, του Τεχνικού Πολυλειτουργικότητας.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
My Farm project aims to promote multifunctionality in agriculture and aligns with key European strategies such as the European Green Deal and the Common Agricultural Policy (CAP). It recognizes that agriculture can serve multiple social and environmental functions beyond food production, including rural development, landscape management, and environmental protection.
Our goal is the development of the Multifunctionality Technician Professional Figure.
For More Information Click Here
GREENLAB-Greening Labour market through VET- employers’ partnerships
Το έργο GREENLAB στοχεύει στην προώθηση μιας βιώσιμης προσέγγισης στην αγορά εργασίας μέσω της συνεργασίας επιχειρήσεων και κέντρων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ). Με έμφαση στην ανάπτυξη πράσινων δεξιοτήτων, θα δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που επικεντρώνεται στη διαχείριση βιωσιμότητας και την περιβαλλοντική συμβουλευτική.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ
The GREENLAB project aims to promote a sustainable approach to the labor market through cooperation between enterprises and vocational education and training (VET) centers. With a focus on green skills development, it will develop a training program focusing on sustainability management and environmental consultancy.
DigiBuild - Building Digitalization in the Green Sector
Στον απόηχο του Covid-19, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η καινοτομία έχουν αναδειχθεί σε βασικές δυνάμεις που οδηγούν σε βιώσιμη ανάκαμψη, ιδίως στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής (ΛΑΚ). Αναγνωρίζοντας τη μετασχηματιστική δύναμη των ψηφιακών τεχνολογιών για την ενίσχυση της γεωργικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση δίκαιης αποζημίωσης για τους επαγγελματίες του πράσινου τομέα, το DigiBuild δεσμεύεται να αξιοποιήσει αυτό το δυναμικό για την προώθηση ενός πιο βιώσιμου και χωρίς αποκλεισμούς οικονομικού τοπίου.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
In the wake of Covid-19, digital transformation and innovation have emerged as key forces driving sustainable recovery, particularly in the Latin American and Caribbean (LAC) region. Recognizing the transformative power of digital technologies to boost agricultural productivity and ensure fair compensation for green sector practitioners, DigiBuild is committed to harnessing this potential to promote a more sustainable and inclusive economic landscape.
ECOPRISE - Future-oriented social entrepreneurship through Ecovillage Design
Οι τρέχουσες προκλήσεις σε διεθνές επίπεδο, όπως η κλιματική αλλαγή, η περιβαλλοντική υποβάθμιση, η αύξηση των ποσοστά ανεργίας, έχουν δείξει την επείγουσα ανάγκη να υιοθετήσουμε πιο βιώσιμες προσεγγίσεις στις τρόπο ζωής και τα παραγωγικά συστήματα. Ωστόσο, μια πραγματική μετάβαση σε μια κουλτούρα βιωσιμότητας μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο εάν οι άνθρωποι εφοδιάζονται με τις κατάλληλες δεξιότητες και ενθαρρύνονται να επινοήσουν καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες πρωτοβουλίες.
Στο πλαίσιο αυτό, το project Ecoprise σκοπεύει να προωθήσει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο και ένα σύνολο δεξιοτήτων για μια νέα επαγγελματικό σχήμα, τον Ecoprise Designer, ικανό να συμβάλει στην τοπική αναγεννητική ανάπτυξη, να προωθήσει μια αρμονική συνύπαρξη μεταξύ της ανθρώπινης ζωής και της φύσης.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ!
Current challenges at the international level, such as climate change, environmental degradation, rising unemployment rates, have shown the urgent need to adopt more sustainable approaches to lifestyles and production systems. However, a real transition to a culture of sustainability can only take place if people are equipped with the right skills and encouraged to come up with innovative business ideas and initiatives.
In this context, the Ecoprise project intends to promote a new business model and a set of skills for a new professional scheme, the Ecoprise Designer, capable of contributing to local regenerative development, to promote a harmonious coexistence between human life and nature.
For more information click here!
SMERALD - SMEs – Raising Awareness and Learning on Digital data, data analysis and artificial intelligence
Στόχος του SMERALD είναι να ενισχύσει την ικανότητα των ευρωπαϊκών ΜΜΕ να συμμετέχουν ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ευρώπης και να αξιοποιήσουν πλήρως το δυναμικό της αγοράς που προκύπτει από την κατάλληλη ευαισθητοποίηση και τις εφαρμογές των ικανοτήτων ψηφιακών δεδομένων. Συγκεκριμένα, θέλει να ευαισθητοποιήσει τα στελέχη των ΜΜΕ σχετικά με το εν λόγω δυναμικό και να αναπτύξει τις ικανότητες των εργαζομένων των ΜΜΕ σε ψηφιακά δεδομένα, ώστε να τις εφαρμόζουν σωστά στο πλαίσιο των επιχειρήσεών τους.
Χρονική Πέριοδος: 01/11/2023 - 31/10/2025
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
SMERALD aims to raise the capacity of European SMEs to be an active part of Europe’s digital transformation and to fully exploit the market potential given by a proper awareness and applications of digital data competences. Specifically, it wants to raise SMEs’ managers’ awareness on such potential and develop SMEs’ employee’s digital data competences to properly apply them in their business contexts. Also, VET educators will act as facilitators of digital data competence development in SMEs.
In addition, SMERALD recognizes the importance of developing the skills of Vocational Education and Training (VET) educators. The aim is to equip them with the necessary tools to effectively facilitate digital data competences within SMEs.
A distinctive feature of SMERALD's approach is its emphasis on the seamless transferability of knowledge and practices across various business and educational environments. Through these efforts, SMERALD envisions making a significant impact on the digital proficiency and innovation capabilities of SMEs and their workforce.
Partnership: Consiglio Nazionale Delle Ricerche – Italy, Blended Learning Institutions Cooperative- Germany , Dataninja Societa a Responsabilita Limitata Semplificata – Italy, Smart Revolution Srl – Italy , Catro - Bulgaria, Eurotraining Educational Organization – Greece
Timeframe: 01/11/2023 - 31/10/2025
For More Information Click Here
PROchef - Developing Social Entrepreneurship schemes for VET institutions in Neighbourhood East
Το έργο PROChef στοχεύει να ενδυναμώσει τους επαγγελματίες της κουζίνας ώστε να εφαρμόσουν αποτελεσματικά την αλλαγή πρωτεϊνών, να αναβαθμίσει την εκπαίδευση των εκπαιδευτών με προηγμένους εκπαιδευτικούς πόρους και να ενσωματώσει το θέμα της αλλαγής πρωτεϊνών στα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών για να έχει διαρκή αντίκτυπο. Το έργο προωθεί την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, τη δημόσια υγεία και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών μέσω της υιοθέτησης πρακτικών μετατόπισης της πρωτεΐνης. Τα βασικά σημεία του έργου περιλαμβάνουν τη διεξαγωγή αναλύσεων SWOT και εκτιμήσεων αναγκών (WP2), την ανάπτυξη και βελτιστοποίηση καινοτόμου μαθησιακού υλικού (WP3) και τη δημιουργία ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών οδηγών και εργαστηρίων για εκπαιδευτές (WP4)
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ
The PROChef project aims to empower kitchen professionals to effectively implement a protein shift, elevate trainer education with advanced learning resources, and integrate the protein shift topic into existing curricula for a lasting impact. The project promotes environmental sustainability, public health, and consumer awareness through the adoption of protein shift practices. Key project highlights include conducting SWOT analyses and needs assessments (WP2), developing and optimizing innovative learning materials (WP3), and creating comprehensive training guides and workshops for trainers (WP4)
VETRINE - Vocational Education & Training towards re-inventing apparel procedures
Το έργο Erasmus +, VETRINE, αποσκοπεί στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραγωγής ενδυμάτων μέσω εξειδικευμένων ενοτήτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ).
Οι στόχοι του έργου περιλαμβάνουν τον εντοπισμό των αναγκών της αγοράς εργασίας, την ανάπτυξη νέων ευκαιριών μάθησης για τους μελλοντικούς σχεδιαστές για την εφαρμογή πράσινων πρωτοβουλιών, την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας, την προσφορά πρακτικών επιχειρηματικών εμπειριών, την προώθηση ευρωπαϊκών επιχειρηματικών αντιλήψεων, την αξιοποίηση πόρων ΤΠΕ μέσω της εφαρμογής "FashPass" και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και των ενδιαφερόμενων φορέων μέσω διαδικτυακών σεμιναρίων και εκδηλώσεων.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
The Erasmus + project, VETRINE, aims to reduce the environmental impact of apparel production through specialized vocational education and training (VET) modules.
The project's objectives include identifying labor market needs, developing new learning opportunities for future designers to implement green initiatives, fostering collaboration between education and the labor market, offering practical entrepreneurial experiences, promoting European entrepreneurial concepts, utilizing ICT resources through the "FashPass application," and raising awareness among consumers and stakeholders via webinars and events.
S.E.VET - Developing Social Entrepreneurship schemes for VET institutions in Neighbourhood East
Οι πρωταρχικοί στόχοι της πρωτοβουλίας μας επικεντρώνονται στην επαγγελματική ανάπτυξη του προσωπικού της επαγγελματικής εκπαίδευσης, που περιλαμβάνει τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους εκπαιδευτές. Επιπλέον, στοχεύουμε στην καθιέρωση βασικών ικανοτήτων στην κοινωνική επιχειρηματικότητα, διευρύνοντας έτσι το πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ώστε να συμπεριλάβει αυτές τις ζωτικής σημασίας δεξιότητες.
Μέσω αυτών των προσπαθειών, επιδιώκουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα και τη συνάφεια της επαγγελματικής εκπαίδευσης, προετοιμάζοντας τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους εκπαιδευόμενους για τις εξελισσόμενες απαιτήσεις του εργατικού δυναμικού.
Για περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
The primary objectives of our initiative focus on the professional development of vocational education staff, including both teachers and trainers. In addition, we aim to establish core competencies in social entrepreneurship, thus broadening the scope of vocational education and training to include these vital skills.
Through these efforts, we seek to improve the quality and relevance of vocational education and training, preparing both educators and trainees for the evolving demands of the workforce.
ADDUPT - Addressing skills mismatching in the green sector through digital upskilling of VET
Το έργο ADDUPT - Addressing skills mismatching in the green sector through digital upskilling of VET - αποσκοπεί στην ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και του πράσινου τομέα μέσω ενός προγράμματος ανάπτυξης ικανοτήτων, το οποίο περιλαμβάνει εργαστήρια, ψηφιακούς πόρους και άλλες μαθησιακές δραστηριότητες και υλικό με στόχο την ανάπτυξη και ενίσχυση των δεξιοτήτων, των γνώσεων, των πόρων και των ικανοτήτων των οργανισμών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
The ADDUPT project - Addressing skills mismatching in the green sector through digital upskilling of VET - aims to strengthen the link between VET and the green sector through a capacity building programme, including workshops, digital resources and other learning activities and materials to develop and enhance the skills, knowledge, resources and competences of VET organisations.
For More Information Click Here
EVERGREEN - Empowering VET Institutions towards Greener Initiatives

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The everGREEN project aims to introduce innovative practices that will prepare vocational education and training communities, including leaders, staff and students, to initiate the process of creating greener workplaces and enable behavioural and attitudinal changes, both on a professional and personal level.
TANGO-Circular: Εκπαιδεύοντας μία νέα γενιά αγροτών και αγροτικών επιχειρηματιών, για την εφαρμογή της φιλοσοφίας της κυκλικής οικονομίας στη γεωργία.

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The TANGO project aims to contribute to the development of regional ecosystems, capable of directly providing valuable inputs to the economy, by integrating work-based learning, the participation of public actors (regional/local ministries/agencies), vocational education and training providers, private actors (farmers' associations, collectors/businesses/recycling associations, etc.) and social actors (NGOs, etc.). A key element of the project is the design, implementation and validation of agricultural workshops, which will provide training for farmers, and other stakeholders, under the coordination of some of the most important universities in Mediterranean Europe.
GROOVE – Digital Transformation of the VET Sector

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
My Farm project aims to promote multifunctionality in agriculture and aligns with key European strategies such as the European Green Deal and the Common Agricultural Policy (CAP). It recognizes that agriculture can serve multiple social and environmental functions beyond food production, including rural development, landscape management, and environmental protection.
Our goal is the development of the Multifunctionality Technician Professional Figure.
Timeframe: 1/2/2024-31/1/2027
VET – ECOoking – Module for VET Degrees on Gastronomy on “Sustainable Cooking”

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The VET-ECOoking project is designed to create a training module on "Sustainable Cooking" for VET students in the field of cooking, in an effort to promote high quality sustainable gastronomy and to raise public awareness on the importance of fighting climate change. This will increase the visibility of VET in the field of gastronomy and use cooking as a starting point for raising awareness of the Sustainable Development Goals (SDGs).
DISCOVER - Building The Digital Transformation Capacities of VET Providers
Το έργο DISCOVER αποσκοπεί στην ενίσχυση της ικανότητας των τυνησιακών κέντρων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν μια στρατηγική ψηφιακής μάθησης μέσω μιας προσέγγισης με πολλούς ενδιαφερόμενους. Το έργο θα διευκολύνει τη μεταφορά γνώσεων και τη μάθηση μεταξύ εταίρων από την Κύπρο, την Ελλάδα και την Τυνησία, συνδέοντας ερευνητικά κέντρα (CARDET, UNIC), μεγάλα κέντρα κατάρτισης (Eurotraining) και ιδρύματα ΕΕΚ (CFA Bizerte, CFA Menzel Bourguiba, CSFAG Ariana) με, εμπορικά επιμελητήρια, ΜΚΟ και άλλα κέντρα ΕΕΚ.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
Διάρκεια Έργου:
01.12.2023 – 30.11.2025
DISCOVER project aims to enhance the capacity of Tunisian VET centres to develop and implement a digital learning strategy through a multistakeholder approach. The project will facilitate knowledge transfer and peer learning among partners from Cyprus, Greece, and Tunisia, connecting research centres (CARDET, UNIC), major training centres (Eurotraining), and VET institutions (CFA Bizerte, CFA Menzel Bourguiba, CSFAG Ariana) with Ministries of Education and Employment, Chambers of Commerce, NGOs, and other VET centres.
For more information click here
Timeframe:
01.12.2023 – 30.11.2025
RestART - A digital turn to restART creativity

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The RestART project targets professionals and VET providers within the cultural and creative sector. Its main objectives are to enhance the digital skills of professionals and to equip their respective VET providers with comprehensive tools and guidelines for the effective use of digital technologies in education, taking into account the assessment and validation of competences. This project aims to boost these providers' capacity to meet labor market needs.
PROSPER – POST PANDEMIC EMPOWERMENT PROGRAMME

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The PROSPER project is a strategic partnership aiming to design, develop and implement a new training approach tailored to the needs of remote managers of small and medium-sized enterprises (SMEs). It thus responds to the needs of European SME managers to effectively manage their remote/hybrid employees, balancing digital productivity with well-being and inclusion.
NEW JEDI – new Job Alliance in green Delivery

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The New Jedi project aims to promote a holistic approach to reducing the environmental impact of the food distribution sector. This will be achieved through the creation of a training programme designed for the needs of professionals in the sector, which focuses on creating the figure of the food distribution expert.
e-WBL@HoME - Adapting WBL to the post-covid era
Το πρόγραμμα e-WBL@HoME στοχεύει στην εφαρμογή πρακτικών ψηφιακής μετάβασης όσον αφορά ευκαιρίες εκπαίδευσης μέσω εργασίας, όπως η πρακτική άσκηση, που προσφέρουν στους φοιτητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία και να αναπτύξουν το επαγγελματικό τους δίκτυο. Το πρόγραμμα επιδιώκει να αυξήσει τις ψηφιακές δεξιότητες όλων των ενδιαφερόμενων με σκοπό τη συμμετοχή τους σε εξ’ αποστάσεως προγράμματα εκπαίδευσης μέσω εργασίας σε Γερμανία, Ελλάδα και Ιταλία με καινοτόμες δράσεις σύμφωνα με τα νεωτεριστικά πανευρωπαϊκά πρότυπα.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
The e-WBL@HoME programme aims to implement digital transition practices in terms of work-based learning opportunities, such as internships, which offer students the opportunity to gain work experience and develop their professional network. The project seeks to increase the digital skills of all stakeholders to participate in distance learning work-based training programmes in Germany, Greece and Italy through innovative actions in line with innovative pan-European standards.
BENEFY - Boosting ENergy EFficiency mentality
Το έργο BENEFY αποσκοπεί στη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της ΕΕ και των εκπομπών CO2, στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Επικεντρώνεται στην ευαισθητοποίηση και την ενσωμάτωση της ενεργειακής απόδοσης στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Οι στόχοι περιλαμβάνουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενεργειακής απόδοσης, τη δημιουργία καινοτόμων OERs, τη δημιουργία μιας μαθησιακής πλατφόρμας, την προώθηση καινοτόμων διδακτικών μεθοδολογιών και τη διατήρηση ενός αποθετηρίου πόρων.
Διάρκεια έργου: 01/01/2022 – 30/04/2024
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ
The BENEFY project aims to contribute to reducing the European Union's energy dependence and CO2 emissions in the atmosphere, improve air quality and increase the competitiveness of companies.The BENEFY project consortium is challenged to develop a variety of resources to promote not only awareness, but also to be able to create habits and that energy efficiency is always at the decision-making level.
Timeframe: 01/01/2022 – 30/04/2024
For More Information Click Here.
B-ECO - Start-up Εco Entrepreneurs Project
Το πρόγραμμα B-ECO στοχεύει στη παροχή κατάρτισης στον τομέα της πράσινης επιχειρηματικότητας εφαρμόζοντας καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές στην Πορτογαλία, την Ιταλία, την Ελλάδα, την Κύπρο, την Πολωνία, και την Σλοβενία. Κύριες ομάδες στόχοι του προγράμματος είναι επιχειρηματίες, μελλοντικοί επιχειρηματίες, ιδρυτές start-up εταιριών, άνεργοι και εκπαιδευτές. Το πρόγραμμα επιδιώκει να δημιουργήσει μια καινοτόμα μεθοδολογία υιοθετώντας την πράσινη προσέγγιση που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται θέματα σχετικά με την επιχειρηματικότητα.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The B-ECO project aims to provide training in the field of green entrepreneurship by applying innovative training practices in Portugal, Italy, Greece, Cyprus, Cyprus, Poland, and Slovenia. The main target groups of the project are entrepreneurs, future entrepreneurs, start-up founders, unemployed people and trainers. The project seeks to create an innovative methodology by adopting the green approach that will change the way entrepreneurship-related topics are taught.
DigiVET - Creating Digital Content with the Utilisation of Free Online Resources

Χρονική Περίοδος: 01/04/2021 - 30.09.2023
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The DigiVET project, aims to address significant challenges in the VET sector resulting from the digital age and worsened by the COVID-19 pandemic. Its primary objective is to enhance the digital competences of VET trainers, empowering them to develop innovative learning resources that effectively meet the evolving needs of learners in today's educational environment, thereby ensuring their professional development remains robust and responsive to current demands.
Timeframe: 01/04/2021 - 30.09.2023
SWAP - Sustainable solid WAste management and Policies

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The general aim of the SWAP project is to contribute to capacity building in higher education and to support training aimed at the vulnerable group of informal waste management professionals. In this sense, the project aims to improve the entrepreneurship as well as the employability of graduates of Southeast Asian HEIs in the field of sustainable solid waste management through close cooperation between the actors in the quadrilateral loop. Thanks to this holistic approach, the SWAP project will pave the way for supporting relevant policies by providing high quality educational products and tools.
For More Information Click Here
MYSEA - Mediterranean Youth, NEETs and women advancing Skills, Employment and Awareness in the blue and green economy

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
For the MYSEA project, 5 countries of the Euro-Mediterranean region (Italy, Greece, Lebanon, Jordan, Tunisia, Greece) are joining forces with the ultimate goal of increasing the employability of 1000 young people, women and NEETs in the Primary Sector of the economy, especially in the agri-food and waste management sector. The practices followed consist of developing training programmes focusing on the two sectors mentioned above, and supporting governance at the local level, as well as promoting sectoral skills cooperation between economic and vocational education and training institutions to tailor training programmes to the needs of each sector.
For More Information Click Here
MoreThanAJob - Reinforcing social and solidarity economy for the unemployed, uneducated and refugees

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The MoreThanAJob project approaches the issue of unemployment in the Euro-Mediterranean region in the light of the financial crisis, migration and refugee flows, and the political turmoil of recent years. At the core of addressing the challenges, MoreThanAJob places Social and Solidarity Economy (SSE) actors at the heart of the response, who can turn these challenges into opportunities. The project promotes a framework of best practices concerning the integration of unemployed people (including refugees and people with low educational qualifications) into the labour and education system.
MyID - My Identity, My Idea to be Myself

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The MyID project aims to address gender and sexual discrimination and inequalities in the school environment in Greece, Italy, Spain and the Netherlands. In this context, the project aims to develop diversity acceptance skills in children and foster a climate of acceptance in the school environment, to provide training and create a practical guide for teachers with relevant activities and advice on how to approach the issue, as well as to inform and raise awareness among parents on the issue.
RURAL CANVAS – Fostering Rural Resilience through Creativity and Arts-driven Entrepreneurship

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
Rural Canvas aims to bring together the two worlds of Art and Creative Industries on one side and Rural Europe on the other. It therefore aims to enhance the employability and entrepreneurial skills of artists and creative workers in a rural context, as well as to improve the understanding of art and creativity by rural actors in order to create and ensure a common ground for collaboration, promote interdisciplinarity, and facilitate rural resilience as a result.
Pathways - Upskilling by Creating Individualized Learning Pathways

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The Pathways project aims to develop a toolkit for adult education and vocational education professionals working mainly with unemployed low-skilled adults. The toolkit will serve to help these two categories of professionals to identify key skills acquired through informal or non-formal learning contexts as a means of improving their employability.
DEMOS - Master Degree in Democratic Governance and Human Rights

Επιπλέον, το έργο στοχεύει να αντιμετωπίσει την απουσία προγραμμάτων σπουδών που θα δημιουργήσουν απόφοιτους επαγγελματίες με υψηλή εξειδίκευση στη δημοκρατική κουλτούρα και τη γνώση που βασίζεται στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The "DEMOS" project aims to create a new Master's degree on Democratic Governance and Human Rights, paying attention to the acquisition of practical operational skills, while making available an interactive and flexible e-learning programme, adapted to the specific needs of the partner countries.
In addition, the project aims to address the absence of curricula that will produce graduates highly skilled in democratic culture and human rights-based knowledge.
CHOICE – Increasing young people’s motivation to choose STEM careers through an Innovative Cross-disciplinary STE(A)M approach to education

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The CHOICE project aims to promote and improve STEM education in schools through the design of innovative Open Educational Resources (OERs) gathered in a MOOC (Massive Open Online Course). This will increase the professional competencies of teachers by equipping them with a STE(A)M approach to teaching.
For more information click here
DIGIMI – DIGital storytelling for Migrant

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The DIGIMI project is funded by the European Commission's AMIF programme, with the main objective of facilitating the social integration of migrants through narrative techniques. It will contribute to this by involving local communities in voluntary activities to provide support to third country nationals in areas such as knowledge of the new local environment, the 'customs, traditions and customs' of the new society and understanding the latter through digital storytelling.
LearnGen - Διαγενεακή καθοδήγηση και μάθηση στον εργασιακό χώρο

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The European Project LearnGen aims to eliminate segregation, discrimination and social exclusion of marginalised workers. The EU Commission announced in 2017 that it is putting in place a strategy for inclusion and acceptance of diversity, which defends the right of older workers to have access to the same job opportunities as younger staff.
VETENTRE Building VET Trainers Entrepreneurial Competences
Το έργο VETEntre στοχεύει στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτών ΕΕΚ (Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης), ώστε να αναπτύξουν τον επιχειρηματικό τρόπο σκέψης τους και να καταστήσουν την ΕΕΚ πιο ελκυστική στην Ευρώπη. Ο στόχος του έργου θα επιτευχθεί με τη δημιουργία ενός καινοτόμου σετ εργαλείων.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The VETEntre project aims to empower VET (Vocational Education and Training) trainers to develop their entrepreneurial mindset and make VET more attractive in Europe. The objective of the project will be achieved by creating an innovative set of tools.
VET R&D – Vocational schools learn R&D and innovation via virtual reality

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The VET R&D project combines vocational training, virtual reality and R&D (Research & Development) and Innovation. The first objective of the project is to develop an innovative learning method in vocational education and training using virtual reality. The second objective is to ensure that R&D and Innovation are effectively taught in vocational education and training. The main outputs of the project are an e-book related to R&D and Innovation, and virtual reality applications that facilitate students of training institutions.
SENSES – Social Entrepreneurship and social iNnovation happenS to Every Student

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The SENSES project aims to promote and improve entrepreneurship education in schools by designing innovative products and teaching/learning methods. The mission of SENSES is to cultivate primary school students, aged 7-12, with structured social entrepreneurship and innovation skills to become adaptive thinkers, collaborative problem solvers and social innovators.
Circular Solutions: Living more sustainable lives: circular solutions for refugees’ integration in Europe

Το έργο επιδιώκει επίσης να στηρίξει την επαγγελματοποίηση των προσφύγων και των μεταναστών, ιδίως των γυναικών. Στοχεύει στο να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες απασχόλησης σε κλάδους όπως η εστίαση, η μόδα και το δημιουργικό σχέδιο, βοηθώντας στη δημιουργία μιας κυκλικής οικονομίας.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The aim of the project "Circular Solutions: circular solutions for the integration of refugees in Europe" is to help newly arrived refugees and migrants to integrate socio-economically into European society by teaching them recycling skills.
The project also seeks to support the professionalisation of refugees and migrants, especially women. It aims to create new employment opportunities in sectors such as catering, fashion and creative design, helping to create a circular economy.
MESfIA - Mastering Energy Supply for Isolated Areas

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
The MESfIA project aims to provide high quality postgraduate training in energy supply systems for engineers and science graduates, with the aim of becoming active or employed in projects in countries with many isolated regions and island systems. This is a cooperation between the EU and SE Asian countries (namely Thailand, Vietnam and Indonesia) to improve the skills of postgraduate students in SE Asian universities.
space4cocreate: Open and Innovative Spaces for Collaborative Working between VET Providers and Business Organizations

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
space4cocreate aims to create an innovative, open model, as well as relevant methodology and tools, addressed to VET professionals. On this basis, young people in the sector will develop innovative business ideas, fostering youth innovation and entrepreneurship and supporting synergies between the education and business sectors.
Virtus – Virtual Vocational Education and Training

1. Τουρισμός και Υπηρεσίες Φιλοξενίας,
2. Κοινωνική Επιχειρηματικότητα. Απώτερος στόχος του Έργου είναι η βελτίωση των περιφερειακών δυνατοτήτων ανάπτυξης και η αύξηση της συμμετοχής των ενηλίκων στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
Within the framework of VIRTUS, an innovative, fully functional digital vocational education and training center was developed, which provides certified courses in the following important disciplines:
1. Tourism and Hospitality Services,
2. Social Entrepreneurship.
The ultimate goal of the Project is to improve regional development potential and increase the participation of adults in vocational education and training.
ComMent – Training in Community Mental Health Care

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
ComMent was developed based on the coupling of the sectors of community mental health services, adult education and social entrepreneurship. Drawing from all three of these areas, ComMent is an innovative training programme tailored to the needs of mental health professionals who wish to become social entrepreneurs in the field of community mental health service delivery.
For More Information Click Here
SouthZEB – nZEB Training in the Southern EU Countries

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
SouthZEB aims to accelerate the necessary conditions for the implementation of the targets set for the recast of the EPBD (Directive 2010/31/EU of the European Parliament and of the Council on the Energy Performance of Buildings), on the Near Zero Energy Consumption of Buildings. The project brings together practitioners, decision makers, educators, and certification authorities on a unique e-learning platform where access to training materials, simulation tools and distance learning courses is provided.
ArtS – Skills for the Creative Economy

Για Περισσότερες Πληροφορίες Πατήστε Εδώ.
ArtS aims to respond to a strong need for a partnership between creative sector actors, social partners and training providers to identify current and future skills requirements in the labour market in Greece, Italy and Spain and to develop a common training programme that will provide the skills mix needed for creative entrepreneurship.
Γιατί euroTRAINING?
Από το Τμήμα Διακρατικής Συνεργασίας της EUROTRAINING, που ειδικεύεται στον σχεδιασμό και την υλοποίηση διεθνών δράσεων μέσω Ευρωπαϊκών και Εθνικών προγραμμάτων, δημιουργούμε νέες ευκαιρίες και καινούργιες προτάσεις.
Στα προγράμματά μας συμμετέχουν φορείς όπως Πανεπιστήμια, ΜΚΟ, Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και άλλοι, συνδυάζοντας γνώσεις, εμπειρία και καινοτομία για να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες και προοπτικές για σένα!
Το Νοέμβριο του 2014, το EUROTraining ως συντονιστής εταίρος σχήματος 12 Ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών οργανισμών και φορέων πιστοποίησης, ανακηρύσσεται 1ο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στις Τομεακές Συμμαχίες Δεξιοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, σπουδαστές και καθηγητές του EUROTraining συντάσσουν το πρόγραμμα ArtS http://arts-project.eu, που εγκρίνεται από την Κομισιόν και προσδίδει σε περισσότερους από 1.000 εκπαιδευόμενους γνώση, δεξιότητες και πιστοποίηση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Οργανισμοί παροχής επαγγελματικής κατάρτισης
Κυβερνητικοί οργανισμοί και φορείς
Μη κυβερνητικοί οργανισμοί και φορείς
Εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης
Κοινωνικοί εταίροι σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο
Οργανισμοί παραγωγής πολιτικών κατάρτισης “policy makers”
Φορείς και οργανισμοί χρηστών και αποδεκτών
Σύλλογοι και συνεταιρισμοί γυναικών, αγροτών, ανέργων, παλιννοστούντων, προσφύγων













































