Το πεδίο απασχόλησης ενός Υπαλλήλου Υποδοχής, είναι αρκετά ευρύ, παρά το γεγονός ότι η θέση φαίνεται να ταυτίζεται κατά κοινή ομολογία με τον τουριστικό τομέα, καθώς  οι αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν λόγω της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας, απορροφούν ένα σημαντικό μέρος αυτών, χωρίς απαραίτητα, να περιορίζεται η δυνατότητα εργασίας στον τομέα των επιχειρήσεων διαφορετικού ενδιαφέροντος.  Ένας υπάλληλος υποδοχής, αναλαμβάνει μια θέση «κλειδί» καθώς, αποτελεί το πρώτο σημείο επαφής των επισκεπτών με την επιχείρηση.

Στα καθήκοντα της θέσης,  μπορούμε ενδεικτικά να συμπεριλάβουμε :

  • Διαδικασίες που αφορούν την άφιξη και την αναχώρηση των επισκεπτών.
  • Τη διαχείριση των κρατήσεων.
  • Τη συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τους πελάτες όπως, στοιχεία επικοινωνίας, πληρωμής και ημερομηνία διαμονής.
  • Το καλωσόρισμα και την παραχώρηση δωματίων.
  • Τη διαχείριση παραπόνων και ζητημάτων που δύνανται να προκύψουν κατά τη διαμονή των επισκεπτών.
  • Την πληροφόρηση, σχετικά με τις παροχές της ξενοδοχειακής μονάδας και τα τοπικά σημεία ενδιαφέροντος.
  • Την ενημέρωση των αρχείων που αφορούν κρατήσεις και πληρωμές.
  • Τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της μονάδας.

Οι τομείς απασχόλησης μπορούν να αφορούν:

  • Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
  • Κατασκηνώσεις
  • Τουριστικά Γραφεία
  • Πολιτιστικά Κέντρα και Μουσεία
  • Εκπαιδευτικά Κέντρα
  • Εμπορικά Κέντρα
  • Νοσοκομεία
  • Δημόσιες Υπηρεσίες

Για την εξασφάλιση της επιτυχίας και την προοπτική ανέλιξης στον κλάδο, ένας Υπάλληλος Υποδοχής οφείλει να κατέχει επικοινωνιακές αλλά και οργανωτικές ικανότητες. Οι απαιτήσεις της θέσης, προϋποθέτουν καλή επικοινωνία με το κοινό, άριστη διαχείριση χρόνου και καλό χειρισμό της τεχνολογίας. Συνοψίζοντας, η θέση μπορεί να προσφέρει πολλές ευκαιρίες με προοπτικές εξέλιξης για όσους διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες και τη σχετική κατάρτιση.