Διανύοντας την εποχή της εικόνας, με τις ψηφιακές πλατφόρμες οπτικού περιεχομένου να κατακλύζουν την καθημερινότητα μας. Μπορεί κανείς εύλογα να αντιληφθεί τη σημασία που έχει η εικόνα για τη διάχυση της πληροφορίας, την προσέλκυση πελατών και συνεργατών, για την εκπαίδευση, την καλλιτεχνική έκφραση και την εδραίωση μιας εταιρικής ταυτότητας. Ο γραφίστας, μπορεί να ιδωθεί ως αρχιτέκτονας ενός εικονικού κόσμου που μεταδίδει τα δικά του μηνύματα και ιστορίες, επηρεάζοντας τον αποδέκτη.
Στις επαγγελματικές προοπτικές, μπορούμε να αναφέρουμε την απασχόληση στους εξής τομείς:
– Διαφημιστικές εταιρίες
– Εκδοτικούς οίκους
– Εφημερίδες & Περιοδικά
– Τηλεόραση & Κινηματογράφο
– Εταιρίες DTP Departments
– Εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων, I-Books
– Επιχειρήσεις γραφικών τεχνών
– Βιομηχανίες παραγωγής ειδών συσκευασίας
– Ιδιωτικά και Κρατικά τυπογραφεία
– Δημόσιους οργανισμούς
– Ως ελεύθερος επαγγελματίας
Το πεδίο δραστηριοποίησης είναι ευρύ και η ζήτηση του επαγγέλματος εμφανίζεται σταθερά υψηλή. Οι νέες τεχνολογίες και τα συστήματα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας επεκτείνουν τον τομέα, λειτουργώντας ταυτοχρόνως ως προκλήσεις και προοπτικές.
Παρά το γεγονός ότι τα καθήκοντα της θέσης, επηρεάζονται εμφανώς από το είδος των έργων που αναλαμβάνει κάθε φορά ο γραφίστας, μπορούμε να καταρτίσουμε μια λίστα με τα κυριότερα αυτών :
- Δημιουργία οπτικού περιεχομένου (σχεδίαση λογοτύπων, αφισών, γραφικών και εικονιδίων)
- Επεξεργασία εικόνας
- Σχεδιασμός διαφημιστικού υλικού
- Σχεδιασμός Ιστοσελίδων και Εφαρμογών
- Παραγωγή και Σχεδιασμός έντυπου υλικού (εφημερίδες, περιοδικά, λογότυπα)
- Οργάνωση αρχείων σχεδιασμού και γραφικών στοιχείων
Συνοψίζοντας, πρόκειται για έναν επαγγελματικό κλάδο που πρόκειται να γνωρίσει περαιτέρω εξέλιξη καθώς, φαίνεται να διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στην κοινωνία της πληροφορίας. Ωστόσο, η συνεχής ενημέρωση και κατάρτιση σχετικά με τις νέες τάσεις, τα τεχνολογικά επιτεύγματα και τις απαιτήσεις κοινού και εταιρειών αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας και ένα νέο στοίχημα.